onsdag 23. februar 2011

Litt hekling...

Jeg har heklet litt i det siste, mellom kortlaginga;)
Fant denne fine heklenål-mappen her og heldigvis så hadde hun linket til oppskriften! (måtte melde meg inn i en hekleklubb, men det var utrolig mye fint å finne der også da)
Så da ble det en tur i restegarn-skapet til mamma og jeg fant en del bomullsgarn som jeg kunne bruke. Den ene varianten kunne man sy i glidelås, men jeg valgte denne enkle lukkingen med knapp.
Mellom lagene er det lagt inn en litt stiv plast-plate, noe som gjør at det minner mer om en bok. Inni er det plass til 10 heklenåler, og alt hekles i en lang remse før man deler av til fram -og bakside.

Tenkte jeg skulle lage noen flere med det samme, en koselig ting å gi bort til en håndarbeids-
venn da!
Da er det bare å si god natt...
Tove



3 kommentarer:

Kristin sa...

Genialt! :D
Det var en slik en skulle hatt, jeg som har heklenåler i fleng, men ikke kan hekle mer enn en kant rundt babyteppene mine... ;P

rayndrop sa...

i really like how this turned out. the colors are pretty.

Aud sa...

Så fin denne ble!♥

Klem,
Aud