tirsdag 17. juni 2008

Hagen min blomstrer!

Jeg elsker blomster, og syns det er stas når de selvsådde staudene kommer igjen, sterkere og flottere for hvert år. Jeg elsker hvite blomster, men har en del lyseblå og rosa også. Her er noen av dem...



En Afrikalilje, agaphantus, som svigermor hadde med seg hjem som 6 løker fra en tur til Madeira. 4 blomster ble det på det første blomsteråret
En hvit valmue, Royal Wedding, som kanskje hadde 3 blomster i fjor... i år blir det mange!

En Blå Valmuesøster... utrolig flott blåfarge! Denne har jeg sådd av frøene jeg fikk av søstra mi. Mange planter ble det...

Blodstorkenebb, som jeg skal skaffe meg flere av. Utrolig lang blomstring om jeg kniper av de som er avblomstret. Har 4 forskjellige sorter, men bare denne har fått blomster ennå i år.
Måtte bare vise dem...;)

1 kommentar:

Heidi sa...

ahhhhhh den som hadde hatt en slik hage.......sukk!
Nydelige bilder Tove og nydelige blomster!

Klem fra Heidi