mandag 9. juni 2008

Sommerlig slumreteppe

Siden været har vært så fint, måtte jeg få meg et håndarbeid som jeg kunne ta med ut i sola... Så da kjøpte jeg meg garn og oppskrift og har begynt å hekle bestemorsruter, som til slutt skal sys sammen til et teppe/pledd.
Syns fargene var utrolig fine da...



Til nå så har jeg laget rundt 20 lapper, og målet mitt er at "alle" lappene skal være forskjellige... Vet ikke om det er matematisk mulig, for det skal jo bli et par hundre av dem, men den nedturen får jeg ta når den kommer ;) Her er noen av de som er ferdige....

Været har sviktet allerede, så det kommer vel et kort også etterhvert, men akkurat nå er jeg bitt av hekledilla!!!

10 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Så flotte lapper da! Dette er noe jeg har hatt i tankene, husker igjen det gode slumreteppet fra min bestemor da jeg var liten. Har ikke komt i gang ennå, lite tid og stoler ikke helt på hekleferdighetene mine, hi-hi!

Ellers må jeg bøye meg i støvet - nyyyydelig kort du har laget. Jeg har også fått dilla på criss cross-kort, de er så kjekke å lage. Du bruker den nydeligste pynten og søte små detaljer, papirer, stempler og kombinasjoner. Flott!

Ha ei fin uke! Ü

Stine sa...

Det der kommer til å bli et lekkert teppe, friske og sommerlige farger du bruker! Har og begynt på et lappeteppe, men har størreog ensfargete ruter-ganske kjedelig å hekle på i grunnen.. :)
Ønsker deg en finfin sommer, kos deg med hekling og kanskje litt stempling i sola!

Aud sa...

Åh, så fint!♥ Det er kjempegøy å hekle bestemorsruter! Nydelige farger!

Jeg har en pose liggenede med masse sånne lapper, et prosjekt jeg begynte på da Isak var nyfødt, har mange ganger tenkt å ta det frem og gjøre det ferdig... Kanskje jeg skal få gjort det snart? Det skulle liksom bli et tepppe til gyngestolen min.

Maya sa...

Så nydelig teppe du lager deg!
Og herlige farger :)

Jeg har tagget deg,sjekk i bloggen min ;)

Klem fra Maya

bibbi sa...

Hei hei :)

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :) Åh, heldig du som kan sånn håndarbeid! Har liksom aldri sumlet meg til å fått lært meg det jeg...jaja, trøster meg med at det kommer vel med årene *lol* Ser ut som det blir et nydelig teppe iallefall, du er så flink!

klem fra Johanna

Hege-Annie Simonsen sa...

Nydelige og friske farger på disse lappene!! Liker spesielt den blåfargen du bruker!! :)

greit med et håndarbeide man kan ta med seg ut i solveggen på sommeren! Dette blir nok et kjempeflott teppe!!

Skulle ønske jeg kunne hekle!!! ... ;)

Ha en fiiin dag!

Heidi sa...

Wow så lekkert Tove - du er virkelig flink med håndarbeid altså

Klem fra Heidi

Unknown sa...

Nydelige lapper! Dette blir et vakkert lappeteppe! Begynte å fudnere på om det gjekk reint matematisk å lage 200 ulike lapper, men eg ga opp....hihi...
Blir spennande å sjå!

Klem,
Jorunn

Aud sa...

Hei igjen!
Ja, nå har jeg tatt bilde av 'lappene' mine og lagt ut i bloggen min...

Det var visst ikke så mange som jeg innbilte meg - rart - de ble liksom bare flere og flere for hver gang jeg tenkte på dem nedi posen der... ;o)

Laila sa...

Ser du har begynt med beige runde nr 5... blir kjempestilig ( og kanskje litt lettere å gjennomføre 200 forskjellige?)
klem